YelowBelow
|
|
2007-11-04 kl 14:34
Hjälp mej att inreda min kaninbur!
HejHej! Nu ska jag sätta i hop 2 burar på 100x80 cm. Du får jag ju rätt mycket plats över å tycker att det skulle va sko med lite rolig inredning någon som har några bra tips? Funderar även på att göra en inhängnad utanför buren så att han kan springa ut där när han vill. Han har ett jätte stort behov av att gräva å jag ujndrar hur jag kan göra för att han ska få gräva så mycket han vill? Kan man ha typ en kartong å typ jord i? Tacksam för alla ideer.  //Rebecka å Kaninen.
|
|
|

Chanti_91
|
|
2007-11-04 kl 14:38
Rör brukar vara uppskattat, iaf av min kanin  man skulle ju kunna ha en låda med jord/grus i, men risken e ju att mkt kommer hamna utanför 
|
|
|

YelowBelow
|
|
2007-11-04 kl 17:22
Chanti_91 skrev: Rör brukar vara uppskattat, iaf av min kanin  man skulle ju kunna ha en låda med jord/grus i, men risken e ju att mkt kommer hamna utanför  Jaa, okej =D Men kan ju testa! Rör, då måste dom ju vara rätt stora? Vart får du tag på dina jag menar till råttor å degus å sånt är det ju bara å ta villket rör som hällst lite knepigare me kanin? Vad har du i din kaninbur? Jag tycker min ser såå tråkig ut!
|
|
|

Hopi
|
|
2007-11-06 kl 09:52
Du kan ju bygga lite hyllor/hus att hoppa upp på, krypa in under. Sånt gillar mina jättemycket! Eller trästubbar att sitta på och går ju även bra att gnaga på! Oxå favoriter!  Sand kan du ju ha i en kattlåda/toalett. Om det är sån där kant på, så kanske det inte sprätter ut så mycket när kaninen gräver.  Så ska det ju naturligtvis finnas mycket grenar att gnaga på. (Sälg, blåbärsris m.m.)
|
|
|

__miLL@n_
|
|
2007-11-17 kl 21:42
Hopi skrev: Sand kan du ju ha i en kattlåda/toalett. Om det är sån där kant på, så kanske det inte sprätter ut så mycket när kaninen gräver.  om man bara tar en vanlig kattlåda så kommer det nog mycket utanför, men det finns ju sån där "låda" med överdel å dörr, en sån kan man ju ha utan att det kommer utanför 
|
|
|
|
|