Zoonen.com

Djuren / Smådjur /

Klicka för att tipsa någon om denna sida.Klicka för att skriva ut denna sida.

MARSVIN:  Hem | Forum | Artiklar | Bilder | Filmer | Annonser | Bloggar | Länkar

Blandraser | Marsvinsburar | Cuy | Korthåriga raser | Långhåriga raser | Strävhåriga raser | Marsvinsuppfödning, avel, parning, dräktighet

Smådjur / Marsvin /
Förslag på marsvins namn!

Sök i
efter
   Logga in för att skriva ett inlägg

Mellaa

Trådar: 14

2008-06-08 kl 14:10

Kom med roliga namnförslag till två st marsvinshonor, bägga långhåriga, ena är grå och vit(mest vit), den andra är brun i lite olika nyanser.

Realtivt lätta namn, inte så värst långa namn, dom ska falla lätt på tungan eller vad man ska säga. Annars så spelar det inte så stor roll, kan vara "utlänska namn", sagofigurer, artister, skådespelare o.s.v

Skriv gärna vad namnen betyder om det är på annat språk och vilket språk, vad det är för sagofigurer o.s.v

Tacksam för alla förslag!

imoon

Trådar: 11

2008-09-15 kl 21:36

Mina marsvinshonor jag haft/har har hetat/heter:
Brumma, Panda, Dolly, Milly, Agnes, Moa, Jackie, Lillith och Märta.

Mina kaninhonor jag haft/har har hetat/heter:
Rexona, Veronika (Verona), Olivia Blå, Ofelia Aurora, Pella Annabelle och Wilda.

Jag har även haft två möss som hette Wilma och Betty samt en hamster som hette Nelly Nova.

Lite förslag :)

LLinneah

Trådar: 12

2008-09-17 kl 17:08

Ajax :)

Guldklimpen

Trådar: 36

2008-09-19 kl 11:57

Älskling & Hjärtat =))

KokosNike.

Trådar: 15

2008-09-19 kl 15:54

Marvin :]

beckan_97

Trådar: 5

2008-09-22 kl 16:37

Mellaa skrev:
Kom med roliga namnförslag till två st marsvinshonor, bägga långhåriga, ena är grå och vit(mest vit), den andra är brun i lite olika nyanser.

Realtivt lätta namn, inte så värst långa namn, dom ska falla lätt på tungan eller vad man ska säga. Annars så spelar det inte så stor roll, kan vara "utlänska namn", sagofigurer, artister, skådespelare o.s.v

Skriv gärna vad namnen betyder om det är på annat språk och vilket språk, vad det är för sagofigurer o.s.v

Jag har ett roligt marsvinsnamn som är mit favoritnamn när det gäller djur. Det är Sita/Zita man får stava det som man vill.

StinaH

Trådar: 2

2008-10-07 kl 17:19

Mina honor heter Elvira och Buttercup Baby. Hade en som hette Gurkan men började bitas förskräckligt mycket så vi fick lämna tillbaka henne.

Andra gulliga namn är: Snövit, Kola, Topsy, Socker, Maja och Bella.

Hoppas du hittar något
Mvh StinaH

Lina97

Trådar: 2

2008-10-07 kl 18:26

Kajsa och Nelly

:)

Tootikki

Trådar: 4

2008-11-30 kl 11:12

Älskar lite äldre namn som känns lite gubbiga/tantigaxD

Jag ska skaffa marsvin som ska heta Åsa och Ester

Det e åxo lite sött med honor med hannamn!Min tjejhamster heter greger.

andra fina namn e frasse, ella, elvira/vira nora, Zito, lova, McMac, alice, ronja, ixi och cindy-lou

haha.lycka till med namnvalet!

Zoffe

Trådar: 9

2008-12-01 kl 11:15

Mellaa skrev:

Chess, Ellie, Hedda, Lea, Lou, Noa, Tess, Minna, Mira, Annie, Klara, Olivia, Isabelle, Dorthe, Elvie, Flinga, Flo, Hethsty, Jinnie och May?

Hoppas du gillar ngt av det ;)
   Logga in för att skriva ett inlägg

Smådjur / Marsvin /

Sök i
efter

Användarnamn

Lösenord

Bli medlem nu!Inte medlem än?
Klicka här för att bli det! Det är gratis att Zoona!

Externa länkar

Sök på Zoonen

Medlemmar    Artiklar

Tipsa en vän!

Ditt namn:

Din e-postadress:

Din väns e-postadress:

Inloggade just nu

22 år är medelåldern på Zoonens medlemmar.

© 2014 Zoonen, Om Cookies
Annonser