Zoonen.com

Djuren / Smådjur /

Klicka för att tipsa någon om denna sida.Klicka för att skriva ut denna sida.

KANINER:  Hem | Forum | Artiklar | Bilder | Filmer | Annonser | Bloggar | Länkar

Blandraser | Kaninburar, Hagar | Dvärgraser | Jätteraser | Kaninsport | Medelstora raser | Små raser | Stora raser | Kaninuppfödning, avel, parning, dräktighet | Raser med avvikande hårstruktur

Smådjur / Kaniner /
Hjälp snälla,bo på balkongen!!!!!!!!!!!!

Sök i
efter
   Logga in för att skriva ett inlägg

AnetteG

Trådar: 103

2008-08-27 kl 09:20

Hejsan!

Mina två kaniner måste flytta till vår balkong, dom bor just nu hos min pappa på hans tomt och har gjort det sedan de var små, men nu måste det tyvärr bli såhär :/

Men behöver hjälp med hur man kan inreda på balkongen för dom, och vad man skall lägga på golvet på balkongen för det är ju sådantdär "sten" iskallt golv.
Dom kan ju kissa på en matta och jobbigt och rengöra hela tiden..?

Kanske någon som vet vart man kan hitta bra bilder på kaniner som bor på inredd balkong??

Tack så mycket för svar!!!!!!!!

Vänliga hälsningar
Anette

...
Tillägg: (2008-09-08 kl 11:38)

Jo meningen är att dom ska bo i en utebur med en isolerad del, och en trappa ner så dom får komma ut när dom vill.

Men själva inredningen hur det kan se ut runt om.. sandlåda, gräs, pinnar, grenar etc..

Tack för svar! :)

mengretadå

Trådar: 153

2008-08-27 kl 11:05

AnetteG skrev:
Hejsan!

Mina två kaniner måste flytta till vår balkong, dom bor just nu hos min pappa på hans tomt och har gjort det sedan de var små, men nu måste det tyvärr bli såhär :/

Men behöver hjälp med hur man kan inreda på balkongen för dom, och vad man skall lägga på golvet på balkongen för det är ju sådantdär "sten" iskallt golv.

Kanske någon som vet vart man kan hitta bra bilder på kaniner som bor på inredd balkong??

Vänliga hälsningar
Anette

jag har haft 2 kaniner boende på balkong.
den först abodde bara där dagtid och hade då en transportbur med mat vatten och sånt i, hade tidningspapper till henne..
Den andra bodde hela tiden på balkongen men hade då en stor 2 våningsbur att vara i med, dock stog luckan öppen hela tiden så hon var överallt

Där hade jag faktist ingenting på marken åt henne då hon hade övervningen med strö och en innedel med hö och halm

Går de på låda? om de gör det så borde man ju kunna ha en filt som de inte kissar på som de kan ligga på och så

DarkInNight

Trådar: 14

2008-09-03 kl 14:44

AnetteG skrev:
Hejsan!

Vänliga hälsningar
Anette

Jag hade ett tag samma problem som dig, ville ha kaninen på balkongen. Så jag har hunit fundera lite över det :)

Det går ju att ha dem i en helt vanlig vinterkaninbur ståendes på balkongen! Du vet, en bur på ben.
Du får ju antingen leta reda på någon som passar till balkongens mått, men annars bygga en egen.

Helst ska de ha en bur på vintern som kommer upp en bit från marken. Så jag skulle inte rekommendera att ha dem direkt på golvet, isf tjockt med halm (dvs fler decimeter).

Det borde väl inte vara svårare att ha kaniner i en vinterbur på balkongen än att ha en vinterbur ståendes på marken?

Lina_R

Trådar: 20

2008-09-04 kl 11:15

Jag hade mina kaniner på en balkong, i fackburar. Jag lade matta mot kanten så att inget spån skulle trilla ner, och var mycket noggrann med att sopa (för grannarnas skull). Att ha kaninen lös på balkongen rekommenderar jag verkligen inte, de kan hoppa över kanten samt bli attackerade av fåglar. Antingen så måste du näta in hela balkongen eller bara ha den ute under uppsikt.

På bilden ser du min lilla kaningård... Jag hade en plastmatta och ett lakan som stänkskydd mot sprätthanar.

Cashew

Trådar: 1

2008-09-05 kl 13:35

Lina_R skrev:
På bilden ser du min lilla kaningård...

Fiffigt :)

natascha

Trådar: 14

2008-09-06 kl 08:34

Hejsan !

Jag har också min kaniner på balkongen och det funkar bra.
Under nerdesta buren har jag lagt en frigolit skiva. Frigolit insolerar både värme på vintern och kyla på sommaren. Upp på jag jag lagt små mattor för att solen inte skall komma åt och stoppa det lilla draget som kan komma. Men jag har inglassad balkong.
Sen har jag mycket halm i burana.

// Natascha

Allround

Trådar: 218

2008-09-06 kl 16:17

måste man ha något under buren om man ahr en sådan dära plast och galler bur? liksom blir det inte kallt??

Magicdais

Trådar: 79

2008-09-06 kl 22:30

på vintern blir det nog väldigt kallt åt kaninerna om dom har en inne bur , så det bästa är en vinter kaninbur på ben. du skulle kunna lägga tidningspapper eller en trasmatta som du inte är rädd om på balkongen och om balkongen inte riktigt är tät kan du lägga betongplattor eller något annat för mellanrummet,så kaninerna inte kan ramla ner + att grannarna inte får ner en massa spån och bajs :p

i_sabell

Trådar: 5

2008-09-09 kl 12:22

Hej,

Vi har våran kanin på balkongen. Dock är det en inglasad balkong så vi behöver inte tänka på risk för drag. Vi har en innebur som står på lekablock för att få upp den från golvet. Hon är bara instängd i buren på natten (vi hade henne ute dygnet runt tidigare men upptäckte att hon blev alldeles stirrig av det) Vår kanin är ju rumsren så vi har låda i buren till henne. På golvet på balkongen har vi en sån där grön balkongmatta som man köper på tex bauhaus. Det fungerar hyffsat bra. Hon har tuggat sönder den lite i hörnorna. Annars har vi leksaker såsom aktiveringsboll, pringles-rör, kartonger, pinnar och en stol så att hon kommer upp lite och kan titta sig omkring.

Lycka till med dina kaniner!
   Logga in för att skriva ett inlägg

Smådjur / Kaniner /

Sök i
efter

Användarnamn

Lösenord

Bli medlem nu!Inte medlem än?
Klicka här för att bli det! Det är gratis att Zoona!

Externa länkar

Sök på Zoonen

Medlemmar    Artiklar

Tipsa en vän!

Ditt namn:

Din e-postadress:

Din väns e-postadress:

Inloggade just nu

Akvaristik
Övrigt djur
Akvaristik
Akvaristik
Katter
Katter

5 medlemmar som skriver i rätt kategori i forumet.

© 2014 Zoonen, Om Cookies
Annonser