Zoonen.com

Djuren /

Klicka för att tipsa någon om denna sida.Klicka för att skriva ut denna sida.

HUNDAR:  Hem | Forum | Artiklar | Bilder | Filmer | Annonser | Bloggar | Länkar

Blandrashundar | Hundraser | Hundsport | Uppfödning

Hundar /
Omplaceringshundar

Sök i
efter
   Logga in för att skriva ett inlägg

Loveice

Trådar: 47

2004-07-14 kl 20:40

Omplaceringshundar

Hej hej!

Undrar var man kan få tag på omplaceringshundar i Västra Götaland eller i Kalmar-trakten?
Vore jättetacksam för svar!

Crissi

Trådar: 37

2004-07-14 kl 21:32

Ursprungligen skrivet av Loveice
Hej hej!

Undrar var man kan få tag på omplaceringshundar i Västra Götaland eller i Kalmar-trakten?

lättast e de om du först väljer ras o sen tar kontakt med deras specialkulbb o hör med dem om de har några.... *hund*

lycka till! =)

Loveice

2004-07-14 kl 21:44

Ursprungligen skrivet av crissi
lättast e de om du först väljer ras o sen tar kontakt med deras specialkulbb o hör med dem om de har några.... *hund*

lycka till! =)

Okej, så du menar att man om jag helst är intresserad av en hovawart så skall jag ta kontakt med svenska hovawartklubben? Men har de omplaceringshundar? Tjaa, kan ju alltid göra ett försök! Tack för tipset! :)

Peppis

Trådar: 12

2004-07-15 kl 02:04

Djurens vänner!

Ursprungligen skrivet av Loveice
Hej hej!

Är du inte så noga med rasen kan jag rekommendera att ta kontakt med djurens vänner! Finns ju lite varstans, Borås är en bra organisatiion t.e.x

Måste bara tala om att just omplaceringshundar ofta kan ha ett mindre roligt förflutet. Något man verkligen ska tänka på när man tar en sådan hund, de kan kräva många ggr mer i tid o kraft än en hundvalp...
Men har man bara tiden o lusten kan man få en underbar vovve!!!

Lycka till!
/Peppis

Loveice

2004-07-15 kl 09:05

Ursprungligen skrivet av Peppis
Är du inte så noga med rasen kan jag rekommendera att ta kontakt med djurens vänner! Finns ju lite varstans, Borås är en bra organisatiion t.e.x

Måste bara tala om att just omplaceringshundar ofta kan ha ett mindre roligt förflutet. Något man verkligen ska tänka på när man tar en sådan hund, de kan kräva många ggr mer i tid o kraft än en hundvalp...
Men har man bara tiden o lusten kan man få en underbar vovve!!!

Lycka till!
/Peppis

Tack för tipset. Skall leta upp närmsta "djurens vänner".

Jo, jag förstår att de allra flesta omplaceringshundar har haft det jobbigt, men å andra sidan så borde ju inte alla ha trasslig bakgrund heller, även om det är vanligast.

Får ringa och höra efter helt enkelt.

Logga in för att skriva ett inlägg

Hundar /
Omplaceringshundar

Sök i
efter

Användarnamn

Lösenord

Bli medlem nu!Inte medlem än?
Klicka här för att bli det! Det är gratis att Zoona!

Externa länkar

Sök på Zoonen

Medlemmar    Artiklar

Tipsa en vän!

Ditt namn:

Din e-postadress:

Din väns e-postadress:

Inloggade just nu

Terrariedjur
Övrigt djur
Smådjur

Mellan 0 och 2 medlemmar som betygsätter filmer.

© 2014 Zoonen, Om Cookies
Annonser