Zoonen.com

Djuren /

Klicka för att tipsa någon om denna sida.Klicka för att skriva ut denna sida.

HÄSTAR:  Hem | Forum | Artiklar | Bilder | Filmer | Annonser | Bloggar | Länkar

Kallblodshästar | Ponnyraser och miniatyrhästar | Ridsport | Uppfödning | Varmblodshästar

Hästar /
Hästbilder - inte foton!

Sök i
efter
   Logga in för att skriva ett inlägg

Gullregn

Trådar: 89

2009-05-10 kl 21:17

Hästbilder - inte foton!

På forumet där de inte handlar om djur utan allt möjligt, där finns det en tecknad bild tråd och då tänkte jag om vi inte kunde ha en sådan här, med bara hästar?
Alltså att bilderna är målade, ritade etc, inte fotade.

Jag har två bilder som jag gärna visar. Den här ovan som är en nordsvensk, dock inte klar. Jag ritade grunden med blyerts för kanske ett halvår och för några dagar sedan så kom jag på att jag kan färglägga i datan :D
Jag vet att det vita ovanför mulen ser helt mysko ut men ja xD

Gullregn

2009-05-10 kl 21:18

Sen har jag den här :)
Den färglade jag idag, men ritade grunden för kanske ett år sedan eller så.
Hästen skulle kunna vara mörkare, men jag vågra inte mörka förmycket då jag e rädd att detaljerna ska försvinna som de ofta gör (om man inte är riktigt duktig).

Gullregn

2009-05-22 kl 20:10

Inga som brukar måla/rita hästar?? :S

Här har jag en till bild som jag ritade idag. Tänkte färglägga den senare :)
Det ska föreställa en ponny som står och vilar med en ryttare på. Jag vet att ryttaren ser helt muppad ut och sitter typ får långt fram etc xD

Gullregn

2009-05-22 kl 20:40

Nu har jag färgat den :) Tyckte den blev fin :)

Alice_95

Trådar: 149

2009-05-23 kl 22:04

Jättesöta bilder du målat. Duktigt!
Vilket program använder du när du målar ? :)

Gullregn

2009-05-24 kl 11:19

Alice_95 skrev:
Jättesöta bilder du målat. Duktigt!
Vilket program använder du när du målar ? :)

Tack så mycket :D
Jag använder senaste versionen av Gimp. Det är typ som en gratis version av Photoshop :)

mos410

Trådar: 44

2009-05-24 kl 17:52

Har bara en jätte gamal bild på datan, en kladd jag slängde ihop på några min för att lägga ut i en tråd *rodnar*
Lovar ska göra några bättre och lägga ut någon gång när jag får tid.
Sorry den är nog rätt stor...

Gullregn

2009-05-25 kl 21:59

Fiaaa skrev:
Den här hörväl eg. inte hit men jag är så stolt över den så jag lägger in en bild på den iaf :)

Äsch, den var ju jätte fin! Den hör visst hit '' :D

Gullregn

2009-05-25 kl 21:59

Fiaaa skrev:
En bild jag ritade i vintras, blev väldigt nöjd faktiskt, det ska föreställa mig och Nöten :)

Fin :D

Gullregn

2009-05-25 kl 22:00

mos410 skrev:
Har bara en jätte gamal bild på datan, en kladd jag slängde ihop på några min för att lägga ut i en tråd *rodnar*

Tror jag har sett den förut någon annanstans, men den är alltid lika fin! Ursnygg!! :D

mos410

Trådar: 44

2009-05-26 kl 20:21

Fiaaa skrev:

Mej gilla :) Måste du skriva att det är en kladd du gjorde på några min?

Ja den är ju så "smetig" eller vad man ska säga, hehe...*rodnar* och tack

nova

Trådar: 30

2009-05-27 kl 15:50

Några rätt gamla bilder - skulle nog kunna få till bättre anatomi idag, men tecknar mest hundar!

Digital porträtt på Pontus. Mkt mer detaljerat på nära håll... bilden på Zoonen blir ju rätt förminskad!

nova

2009-05-27 kl 15:50

Enhörnings...sak

nova

2009-05-27 kl 15:53

Denna bygger på vikingarnas berättelse om när Loke slagit ett vad med en jätte om att han skulle bygga... vad det nu var... ja det var ett tag sen jag läste den, heh. Gudarna blev arga när jätten såg ut att klara vadet, så Loke förvandlade sig till ett sto och lurade iväg jättens häst Svadilfare. Det var förresten efter den "flörten" Sleipner blev till... Detta är iaf när Loke försöker lura iväg Svadilfare.

Gullregn

2009-05-28 kl 12:16

nova skrev:
Några rätt gamla bilder - skulle nog kunna få till bättre anatomi idag, men tecknar mest hundar!

Digital porträtt på Pontus. Mkt mer detaljerat på nära håll... bilden på Zoonen blir ju rätt förminskad!

Sjukt fin! Har du använt ritplatta då eller? :D

Gullregn

2009-05-28 kl 12:17

nova skrev:
Denna bygger på vikingarnas berättelse om när Loke slagit ett vad med en jätte om att han skulle bygga... vad det nu var... ja det var ett tag sen jag läste den, heh. Gudarna blev arga när jätten såg ut att klara vadet, så Loke förvandlade sig till ett sto och lurade iväg jättens häst Svadilfare. Det var förresten efter den "flörten" Sleipner blev till... Detta är iaf när Loke försöker lura iväg Svadilfare.

Jätte fin! Man ser verkligen känslan i bilden. Ursnygg!

Alice_95

Trådar: 149

2009-06-27 kl 10:41

Talanger är vad alla ni har, jag hade kunnat döda för att kunna rita så bra. Tyvärr så blir det ofta att jag försäker men det slutar med en hög ihopknycklade papper i papperskorgen ;)

schleich97

Trådar: 2

2010-06-29 kl 15:35

Gullregn skrev:

Tack så mycket :D
Jag använder senaste versionen av Gimp. Det är typ som en gratis version av Photoshop :)

jag använder det jag med!villka penslar anväder du till manar och svansar?och villka penslar till hästar överlag?

Wendela97

Trådar: 16

2010-06-29 kl 22:48

nova skrev:

coooooooollllll!!!!!!!

Wendela97

Trådar: 16

2010-06-29 kl 23:04

mos410 skrev:

det finns en annan bild på google som e EXAKT sådär lite annorlunda e den väl kanske....

schleich97

2010-06-30 kl 08:25

nova skrev:

såå fin !!kan du rita en bild till mig som jag får använda på en annan sidaa?

Gullregn

2010-06-30 kl 08:37

schleich97 skrev:

jag använder det jag med!villka penslar anväder du till manar och svansar?och villka penslar till hästar överlag?

Jag använder mest bara de runda vanliga x) Har inte ritat så mycket på datan satt jag gör inget avancerat, alls.

Du då??

schleich97

2010-06-30 kl 08:48

Gullregn skrev:

Jag använder mest bara de runda vanliga x) Har inte ritat så mycket på datan satt jag gör inget avancerat, alls.

Du då??

vet inte vad dom heter!

carolina00

Trådar: 21

2010-08-27 kl 20:10

dom är ju skit snygga

Evvo89 skrev:
stegrande häst :)

carolina00

Trådar: 21

2010-09-08 kl 15:52

Fiaaa skrev:
En bild jag ritade i vintras, blev väldigt nöjd faktiskt, det ska föreställa mig och Nöten :)

gjete fin tycker du om och måla för hand men vad är det för slaks häst er det en A,B,C eller D stor häst

Siggen

Trådar: 6

2010-11-03 kl 13:55

Slänger in en liten bild jag med :D

:)
   Logga in för att skriva ett inlägg

Hästar /
Hästbilder - inte foton!

Sök i
efter

Användarnamn

Lösenord

Bli medlem nu!Inte medlem än?
Klicka här för att bli det! Det är gratis att Zoona!

Externa länkar

Sök på Zoonen

Medlemmar    Artiklar

Tipsa en vän!

Ditt namn:

Din e-postadress:

Din väns e-postadress:

Inloggade just nu

Katter
Smådjur
Hundar
Hundar
Terrariedjur
Hundar

7 medlemmar som skickar vykort från Zoonen.

© 2014 Zoonen, Om Cookies
Annonser