Zoonen.com

Djuren /

Klicka för att tipsa någon om denna sida.Klicka för att skriva ut denna sida.

ÖVRIGT, EJ DJUR:  Forum | Bloggar | Länkar

Övrigt, ej djur /
the sims 3 djurliv!

Sök i
efter
   Logga in för att skriva ett inlägg

« 1 2 3 4 »    

Haren

Trådar: 137

2011-10-25 kl 20:55

MussesMatte skrev:

hur avlar man på hästar och hundar? :p vart klickar man?

'
Du måste skaffa två stycken hundar, Sen så är du en hund :p (klickar på hunden i rutan).., Sen så klickar du på den andra hunden och så brukar det stå romantiskt.. Sen så trycker du på den o sedan trycker du på försök skaffa valpar eller vad det nu står :D.

Hästar vet jag inte ännu..Mej jag kan gissa på att det är typ samma sak ;)

Calypso

Trådar: 26

2011-10-25 kl 22:20

Åhh, jag har nog fått mitt idag, men jag kommer inte kunna spela det förrän på fredag då jag är hos pappa nästa gång. Hehe, jaa, jag är också sims-nörd (a). Ska se om jag kanske kan lägga upp ett par bilder då med ''

AlexandraF

Trådar: 161

2011-10-26 kl 14:26

Haren skrev:

'
Du måste skaffa två stycken hundar, Sen så är du en hund :p (klickar på hunden i rutan).., Sen så klickar du på den andra hunden och så brukar det stå romantiskt.. Sen så trycker du på den o sedan trycker du på försök skaffa valpar eller vad det nu står :D.

Hästar vet jag inte ännu..Mej jag kan gissa på att det är typ samma sak ;)

åh, tack!

AlexandraF

2011-10-26 kl 14:29

ChinHeart skrev:
Vad står de EXAKT där man ska ändra grafiksaken? :p
Jag kom in på Alternativ men de är väldigt mycket grejer..

då är du ju på rätt ställe :) det finns ingen specifik grafikknapp, utan du får dra ner lite på vissa saker som är onödiga. typ olika reflektioner å så. blir det kaos så klickar du bara på återställ så blir det som vanligt igen :p

AlexandraF

2011-10-26 kl 14:30

Hugo96 skrev:

Jo jag fattar att man måste det först. Laddar man ner på piratebay eller?

jag har laddat ner både the sims 3 och the sims 3 husdjur från piratebay. ta den torrent som har flest seeders. då får du ner det snabbare plus att det betyder att många satsar på den torrenten, alltså är den bra :)

AlexandraF

2011-10-26 kl 14:42

Var bara tvungen att lägga upp den här sjukt fina bilden på mitt galoppör-sto Cheherazade :D <3

Ökentjejen

Trådar: 41

2011-10-26 kl 20:13

Köpte det igår och tycker att det är så gryyyyyyyymt kul!!!!!:D:D:D:D

AlexandraF

2011-10-26 kl 21:03

Jag veeet! :D fick ett föl idag på mitt sto Cheherazade (på the sims alltså XD)
man var tvungen att gå till ridsportscentret och klicka på "avla sto". sen fick man välja en hingst att avla med :)
och nu har jag fått min lilla flicka som jag döpte till Bonita! :D

AlexandraF

2011-10-26 kl 21:04

En bild på när Belive hoppar med Skywalker. Han kom 3a i sin första hopptävling för nybörjare! :D

AlexandraF

2011-10-26 kl 21:04

Haha, Bonita är lite svårfångad XD

AlexandraF

2011-10-26 kl 21:05

Lägg gärna upp bilder på era djur, ni som har the sims 3 husdjur. är nog kul för alla att se :D

AlexandraF

2011-10-27 kl 14:10

ChinHeart skrev:

Vad söt! :)
Vilken ras?

hm...det minns jag inte :p mamman än engelskt fullblod, och pappan är blandras tror jag :) skitsöt med vit man och svart svans och ett svart ben! :D behåller fölen sin teckning när de blir stora? :)

AlexandraF

2011-10-27 kl 14:11

morat skrev:

Hahaha, den där bilden var sjukt rolig! :)

ahhaa jaa!! XD
och min sim är så knäpp. varje gång jag ber henne binda fast en häst vid en sån där tjuderstock, så pekar hon på den och skrattar!! :O XD någon annan som detta hänt för? :p

AlexandraF

2011-10-27 kl 14:27

Min sim matar en vildhäst!
jag har givit mig sjutton på att tämja den XD :D jag valde den här hästen för att den ser ut som en islänning (a) <3

gick upp till ett vattenverk i simstaden och träffade på en massa vildhästar där med föl! och så såg jag en svart enhörning :) fast jag är inte så intresserad av fantasigrejer, så jag tänker inte tämja den.
Dessutom så har jag bara 4 boxplatser i mitt stall. en bor skywalker i, en bor cheherazade i, och självklart ska jag spara lilla Bonita när hon växer upp! sen hade jag tänkt ha den sista platsen ledig för vildhästen :) :p

Calypso

2011-10-27 kl 19:31

morat skrev:
Yes!
Jag lyckades övertala min syster om att få provspela på hennes dator! :D Nu ska här simsas.

Härligt *lol* Jag längtar också, imorrn blir det premiär för mig ''

AlexandraF

2011-10-27 kl 20:22

morat skrev:

Spelade det nyss, men det krånglade tydligen lite på hennes dator också. :p Men det var MYCKET bättre än på min iallafall.

åh så kul! =D se till att spara ofta, ifall datorn eller spelet stängs ner :p det gör jag:)

Calypso

2011-10-27 kl 22:05

Men har ni laddat hem eller har ni köpt? Kanske kan bero på det?

AlexandraF

2011-10-28 kl 11:56

Moiz skrev:
Men har ni laddat hem eller har ni köpt? Kanske kan bero på det?

har märkt att på mitt spel så blir sakerna i hemmet typ vita ibland när man rör på kameravyn :p

Calypso

2011-10-29 kl 20:24

Spelade igår. Sen när jag gjort en familj, tränat djuren, byggt ett hus... ja då stannar hela skiten upp och stängs ner. Allt försvann :/ Men men, det har inte krånglat mer sen, det var bara att det slutade svara en stund och då hann allt försvinna.

Men jag måste säga att jag inte är jättenöjd med spelet. Det känns som att något saknas. Man tröttnar jättefort på djuren, de är ganska tråkiga ändå... Det hade varit roligare om man t.ex. kunde gå på utställningar med alla sorters djur, det kunde vara mer event i staden där djuren stod i centrum. Man kunde få olika uppdrag eller möjligheter... Mer att kämpa för liksom. Hästarna är faktiskt inte jätteroliga att hålla på och träna, det känns alldeles för lätt.
Och kunde det inte följt med fler tillbehör? Det känns som om EA lagt ner minimalt med tid på det och bara slafsat ihop de nödvändigaste tillbehören till djuren och inget mer. Jag har aldrig spelat The Sims 2 djurliv, men dock har jag spelat The Sims 1 Unleashed och det var tamejtusan mycket roligare! Då fick man t.ex. verkligen kämpa för att uppfostra sina hundar och katter och göra dem rumsrena, lära dem trick o.s.v. Sen kom det många fler tillbehör, inte bara till djuren utan också till människorna, som var djurrelaterade. Man kunde gå till djuraffären och köpa roliga saker och presenter till sina djur. EA (eller Maxi var det väl då...) hade lagt in massa ny musik i spelet som var lite jazzig och det blev liksom spelets signum. Det syntes verkligen att de hade lagt ner mycket tid och det var välgjort!

EA fixar bara till något snabbt för att tjäna pengar. Limited Edition köpte jag, och det är heeelt onödigt. Bara ännu ett sätt att locka till sig fler köpare och tjäna mer pengar. Man får liksom en asful djursäng med alien-antenner (!?), en dörr med en tass på, och en djuraffär som jag inte ens orkat placera ut ens.

Nepp, det blir dåligt betyg från mig, 3/10. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga, men jag gillar faktiskt inte denna djurexpansion. 300 spänn totalt bortslösade.

En positiv sak är dock att djuren är väldigt välgjorda!

På bilden syns tre djur jag gjorde, men de försvann :( Det är Zella, Skälla, Stella. Deras matte hetta Bella :p

AlexandraF

2011-10-30 kl 20:07

Moiz skrev:
Spelade igår. Sen när jag gjort en familj, tränat djuren, byggt ett hus... ja då stannar hela skiten upp och stängs ner. Allt försvann :/ Men men, det har inte krånglat mer sen, det var bara att det slutade svara en stund och då hann allt försvinna.

Men jag måste säga att jag inte är jättenöjd med spelet. Det känns som att något saknas. Man tröttnar jättefort på djuren, de är ganska tråkiga ändå... Det hade varit roligare om man t.ex. kunde gå på utställningar med alla sorters djur, det kunde vara mer event i staden där djuren stod i centrum. Man kunde få olika uppdrag eller möjligheter... Mer att kämpa för liksom. Hästarna är faktiskt inte jätteroliga att hålla på och träna, det känns alldeles för lätt.
Och kunde det inte följt med fler tillbehör? Det känns som om EA lagt ner minimalt med tid på det och bara slafsat ihop de nödvändigaste tillbehören till djuren och inget mer. Jag har aldrig spelat The Sims 2 djurliv, men dock har jag spelat The Sims 1 Unleashed och det var tamejtusan mycket roligare! Då fick man t.ex. verkligen kämpa för att uppfostra sina hundar och katter och göra dem rumsrena, lära dem trick o.s.v. Sen kom det många fler tillbehör, inte bara till djuren utan också till människorna, som var djurrelaterade. Man kunde gå till djuraffären och köpa roliga saker och presenter till sina djur. EA (eller Maxi var det väl då...) hade lagt in massa ny musik i spelet som var lite jazzig och det blev liksom spelets signum. Det syntes verkligen att de hade lagt ner mycket tid och det var välgjort!

EA fixar bara till något snabbt för att tjäna pengar. Limited Edition köpte jag, och det är heeelt onödigt. Bara ännu ett sätt att locka till sig fler köpare och tjäna mer pengar. Man får liksom en asful djursäng med alien-antenner (!?), en dörr med en tass på, och en djuraffär som jag inte ens orkat placera ut ens.

Nepp, det blir dåligt betyg från mig, 3/10. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga, men jag gillar faktiskt inte denna djurexpansion. 300 spänn totalt bortslösade.

En positiv sak är dock att djuren är väldigt välgjorda!

På bilden syns tre djur jag gjorde, men de försvann :( Det är Zella, Skälla, Stella. Deras matte hetta Bella :p

åh, så tråkgit att du tyckte det var så dåligt =/ men vissa saker har du faktiskt rätt i. och på the sims 1 unleashed så kunde man ju faktiskt gå på utställningar och grejer. och i 2ans djurliv kan man ju träna och tävla agility. det finns väl inte på 3an ens???
jag djuren är sjukt bra gjorda :D jag tycker i alla fall att spelet är bra gjort, men som du sa så kanske de inte utvecklat det så mycket. det finns liksom 2-3 olika färger på boxarna, som nästan ser likadana ut, då de istället kunde ha gjort värsta slottsboxarna eller egna snygga boxar i röd eller vit färg! boxar kan ju se ut precis hur som helst! så där vart jag besviken =/

AlexandraF

2011-10-31 kl 13:23

PawPrint skrev:

Nja du kan ha vilken färg du vill ha på dina boxar faktiskt...

kan man? =O hur gör man då? :D

AlexandraF

2011-11-01 kl 18:25

PawPrint skrev:

Du vet vart hammaren finns, där nere bredvid där man stänger av och så, och där man väljer handen eller vad den hun kallas. Där fnns det en palett. Med den kan du ändra färg på alla möbler och alla andra saker som t.ex trappor, soffor, boxar och sängar.

åh, nu hittade jag! tack :D

AlexandraF

2011-11-01 kl 22:01

kan någon hjälpa mig lite? Jag gjorde en lyckad gubbe i "skapa familj" och sparade den i "korgen". det stod "spara i korgen" eller något och jag klickade där och gubben sparades. Nu när jag öppnar "skapa familj" igen och vill ta fram samma gubbe som jag sparat, hur gör jag då? vart öppnar man korgen någonstans? :p

AlexandraF

2011-11-02 kl 21:41

PawPrint skrev:

Välj staden du vill att familjen ska bo i, och så kan du skapa en sim bara, behöver inte vara fin eller nåt. Flytta in den i ett hus. Nu ska du klicka på de tre små punkterna i hörnet, där du stänger av. Så finns alternativet "Ändra staden" och då ser du din familj där! Flytta in den i ett hus eller tomt eller, a. Och välj sedan knappen med två hus som du ser lite över "skapa ny familj" knappen. Klicka på knappen med två hus och då kan du byta aktivt hushåll,välj då den familj du flyttat in.

Lite komplicerat, men...

hm, okej XD

AlexandraF

2011-11-04 kl 15:23

morat skrev:
Min syster sparkar mig på benet, jag säger aj...
"Nu får du verkligen inte låna Husdjur av mig!"
"Tönt... det kommer jag göra ändå!"

Åh, hon blir för minsta lilla "jag" gör. -.-

haha XD typiskt syskon XD

Haren

2011-11-04 kl 16:43

Hur parar man hästar? :p,

AlexandraF

2011-11-04 kl 21:13

PawPrint skrev:

Tar min systers mobil hela tiden utan att hon vet det

haha XD å jag som ÄLSKAR mina syskon! =D

AlexandraF

2011-11-05 kl 19:34

kul med lite nya bilder! =D

Haren

2011-11-05 kl 20:08

Hur laddar ni upp bilder här? :), Ni tar ju kort på dem med C (jag iaf) men hur laddar ni upp dem här :)

AlexandraF

2011-11-06 kl 12:36

PawPrint skrev:
Här är min Krax, en Catalinaara som är en sällsynt art som man inte kan köpa, den måste man hitta utomhus.

va? hur hittar man den? :p
   Logga in för att skriva ett inlägg

« 1 2 3 4 »    

Övrigt, ej djur /
the sims 3 djurliv!

Sök i
efter

Användarnamn

Lösenord

Bli medlem nu!Inte medlem än?
Klicka här för att bli det! Det är gratis att Zoona!

Externa länkar

Sök på Zoonen

Medlemmar    Artiklar

Tipsa en vän!

Ditt namn:

Din e-postadress:

Din väns e-postadress:

Inloggade just nu

Terrariedjur
Terrariedjur

1 djurägare som har kontanta medel, ett telefonnummer till en veterinär samt en plan för vad de skall göra om deras djur blir sjukt.

© 2014 Zoonen, Om Cookies
Annonser