mrmäzen
|
|
2012-06-02 kl 20:06
Tukan vart finner jag en?
Hej jag skulle vilja införskaffa mig en tukan, vart kan jag finna en sådan?`sverige /norden /europa`?
vore väldigt tacksam ifall någon har någon koll på detta?
|
|
|

Hildegrim
|
|
2012-06-02 kl 21:50
Beng Larsson som är redaktör på Svensk fågelhobbys tidning föder upp lite olika arter av tukaner. Besök Svensk fågelhobbys hemsida så kan du dels hitta några artiklar om detta samt hitta hans kontaktuppgifter.
Tänk dock på att tukaner är sociala och bör vara minst två. Tänk också på att dom inte klassas som klassiska burfåglar och att dom därför har betydligt större minimimått.
|
|
|

mrmäzen
|
|
2012-06-06 kl 22:22
Hildegrim skrev: Beng Larsson som är redaktör på Svensk fågelhobbys tidning föder upp lite olika arter av tukaner. Besök Svensk fågelhobbys hemsida så kan du dels hitta några artiklar om detta samt hitta hans kontaktuppgifter.
Tänk dock på att tukaner är sociala och bör vara minst två. Tänk också på att dom inte klassas som klassiska burfåglar och att dom därför har betydligt större minimimått. ok, men jag är ute efter ramphastos släktet, vart kan jag finna dessa i europa/ sverige? bengt larsson har dem mindre arterna,
|
|
|

Hildegrim
|
|
2012-06-06 kl 22:30
Blir nyfiken på hur dom bor? Hur stor voljär tänker du bygga? Dom fåglarna du är intresserad av kräver väldigt stora ytor.
|
|
|

Ypsilon1
|
|
2012-06-18 kl 09:12
De har till salu i Stockholm, Rotebro (Djurmagazinet). Jag vet inte precis vilken art det är, om det är en art som är större eller mindre än 40 cm. En fågel kostar i alla fall 25 000. Fåglar som är större än 40 cm behöver, enligt svensk lag, ett inomhusutrymme på minst 30 kvadrat meter samt minst 3 m i höjd.
Jag har läst att du även har sugar gliders och säljer ett par, det vore lämpligt att informera potentiella köpare att de behöver väldigt stort utrymme, alltså en bur på minst 4 kvadrat meter samt minst 2,2 m i höjd. Allt annat är olagligt i Sverige, inklusive att ha en mindre bur som "står öppen hela dagen"
|
|
|

Hildegrim
|
|
2012-06-25 kl 15:10
2000anta skrev:
Säljes han inte bara 2 sorter av tukaner svara snälla Lättast är väl att fråga honom direkt?
|
|
|

Mustjej
|
|
2013-02-05 kl 15:40
mrmäzen skrev: Hej jag skulle vilja införskaffa mig en tukan, vart kan jag finna en sådan?`sverige /norden /europa`?
vore väldigt tacksam ifall någon har någon koll på detta?
|
|
|

Mustjej
|
|
2013-03-29 kl 13:59
Ypsilon1 skrev: De har till salu i Stockholm, Rotebro (Djurmagazinet). Jag vet inte precis vilken art det är, om det är en art som är större eller mindre än 40 cm. En fågel kostar i alla fall 25 000. Fåglar som är större än 40 cm behöver, enligt svensk lag, ett inomhusutrymme på minst 30 kvadrat meter samt minst 3 m i höjd.
Jag har läst att du även har sugar gliders och säljer ett par, det vore lämpligt att informera potentiella köpare att de behöver väldigt stort utrymme, alltså en bur på minst 4 kvadrat meter samt minst 2,2 m i höjd. Allt annat är olagligt i Sverige, inklusive att ha en mindre bur som "står öppen hela dagen" Nej jg har varit där och då kostade de 50 000 kr
|
|
|
|
| |
Inloggade just nu |
|
|
|
|
| |
9 som vet att man kan fråga Kai om man undrar över någon funktion här på Zoonen.
|
|
|